sukan oh sukan...akhirnya  

Posted by Anonymous in

pada tanggal 20hb ogos akhirnya sukan dan sukaneka dapat dijalankan walaupun pelbagai halangan dan rintangan.tidak tertanggung rasanya bahu ini memikul tanggungjawab sebagai ketua.tp alhamdullillah dengan pertolongan sahabat-sahabat yang pic dan bukan pic bagi acara tersebut turun sama-sama ke padang bagi menjayakan aktiviti sukan tersebut.

alkisahnya begini acara sukaneka mengikut tentatif program akan diadakan pada pukul 2.30 hingga 4.30. disini saya termenung panjang memikirkan siapakah yang akan main bagi acara kanak-kanak kerana pada waktu tersebut budak-budak berada di sekolah. tapi sebenarnya saya tidak perlu memikirkan macam masalah dunia.hal ini kerana sekiranya kanak-kanak tiada orang dewasa kan ada malah pelajar-pelajar sendiri tiada masalah untuk join sama.buktinya pada itu memang ternyata sukaneka acara kanak-kanak dimainkan oleh ibu kanak-kanak bergabung dengan pelajar ukm sendiri.terima sahabat-sahabat yang menjadi pic pada petang itu.kalau tidak mesti lagi serabut kepala saya.

seterusnya acara sukan pada pukul 5 hingga 6 ditangguhkan kepada 6 hingga 7. saya fikir sempatnya bola sepak dengan tarik tali, bola jaring dengan bola tampar..aduh rungsing lagi sekali kerana waktu yang sepatutnya digunakan untuk ceramah dadah..pada masa yang sama pemain untuk bola tampar wakil felda tidak muncul tiba begitu juga dengan pemain bola tampar wakil ukm..runsing lagi.. tapi Allah Maha Berkuasa Mak Jah dari felda 1 menyatakan ada wakil untuk bola tampar yang mana team mereka main untuk dua acara sekali iaitu bola tampar dan bola jaring.lega hati ini.

bagi acara sukan bermula dari 6 hingga maghrib.ukm ada mengambil beberapa wakil orang asli dari kuala koyan termasuk bapa angkat saya iaitu Malek a/l Wah untuk sama-sama bermain dalam acara bola sepak, kerana mereka boleh dikatakan handal di padang tapi ukm pun tidak kurang hebatnya. bertemu pula dengan wakil felda yang telah menang 10 kali berturut-turut juga tidak kurang hebatnya.alhamdulillah ukm menang hasil gabungan orang asli dan juga wakil ukm.

walaupun hari kejadian saya jadi serabut alhamdulliah sahabat-sahabat tidak serabut, mereka menolong saya bagi menjayakan aktiviti tersebut dari sukaneka hinggalah mengemas padang yang bersepah dengan sampah..penyampaian hadiah juga berjaya pada pandangan mata saya walaupun begitu pantas masa berlalu.jutaan terima kasih sahabat-sahabat.
akhirnya dipendekkan cerita walau banyak rintangan dan halangan semasa program tetapi dengan semangat kerjasama sahabat-sahabat, pihak sekolah yang bagi pinjam padang,wakil-wakil felda,pensyarah-pensyarah,pihak masjid dan sebagainya program dapat berjalan dengan baik.semoga Allah membalas jasa orang-orang yang telah membantu saya.aminn

nak tau sapa pemenang-pemenang acara sukan dan sukaneka???tunggu ye....insyaallah bersambung....assalamualaikum

This entry was posted on Monday, August 24, 2009 at 3:52 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment

Antara kenangan disepanjang program Latihan Amali Dakwah Muslim

18 Ogos 2009-24 ogos 2009. Semoga perjalanan program yang telah dilaksanakan

membawa seribu satu pengertian. Selamat Menyambut Bulan Ramadhan