Alunan Syahdu Di Malam Kemuncak  

Posted by Azlinda Mohd in

MALAM KESENIAN ISLAM (19 OGOS 2009)

Antara aktiviti kemuncak Program Latihan Amali Dakwah Muslim 2009 di Felda Gugusan Tersang adalah Malam Kesenian Islam yang telah diadakan di Masjid Felda Gugusan Tersang. Pelbagai persembahan yang dipertontonkan kepada penduduk setempat yang sesuai untuk semua peringkat umur dengan seruan dakwah Islam melalui suara-suara merdu para peserta LAD dan juga alunan suara daripada penduduk felda yang membuat persembahan. Antara persembahan tersebut ialah :

  • dimulakan dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran oleh saudara Abdul Rahim bin Hasmam



  • persembahan Syuratul Dakwah oleh saudara Jumran, Nik Ahmad Shafie dan Mohd Idris





  • persembahan Qasidah dari peserta LAD (Perempuan)







  • persembahan Zanji daripada wakil kumpulan zanji Felda Gugusan Tersang





  • persembahan nasyid oleh pelajar lelaki dari SMK Tersang, di bawah bimbingan En. Nazri





  • persembahan Dikir Timuran Islam daripada peserta LAD (lelaki dan perempuan)



  • persembahan Busana Muslimah daripada pelajar perempuan SMK Tersang di bawah bimbingan saudari Nurul Fazreen binti Ahmad (peserta LAD)
Antara "Persembahan Kemuncak" pada Malam Kesenian Islam tersebut ialah apabila semua peserta LAD bersama-sama berkumpul dan mengalunkan nasyid Keluarga Bahagia khas untuk keluarga angkat yeng tersayang.

Penulis selaku AJK Sekretariat Kesenian semasa Program LAD tersebut mengucapkan syabas dan tahniah kepada Pengarah Sekretariat Kesenian iaitu saudari Nur Sahida binti Alias yang bertungkus lumus dalam menjayakan Malam Kesenian Islam tersebut dan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang terlibat samada secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan Malam Kesenian Islam tersebut.

This entry was posted on Wednesday, August 26, 2009 at 10:20 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

3 comments

salam...
erm nape ae x masukkan nama MC mlm tu??

August 26, 2009 at 11:32 PM

maaf ye,,terlupa la plak..tp yang penting kena ikhlas buat kerja,,bukan mengharapkan nama, atau sanjungan orang lain terhadap kita..tapi apapun tahniah kerana MC berjaya "menghidupkan" suasana malam tu

August 29, 2009 at 12:05 AM

la bukan nak nama ler..sekadar appreciate dr kwn... hem da la mlm tu MC kne hentam terok kan... HATI MENANGIS SAPA TAU......iskiskisk

August 31, 2009 at 11:48 PM

Post a Comment

Antara kenangan disepanjang program Latihan Amali Dakwah Muslim

18 Ogos 2009-24 ogos 2009. Semoga perjalanan program yang telah dilaksanakan

membawa seribu satu pengertian. Selamat Menyambut Bulan Ramadhan