Aktiviti semasa LAD  

Posted by Anonymous in

Pelajar tahun 3 Jabatan Dakwah Dan Kepimpinan akan mengadakan Latihan Amali Dakwah Muslim yang akan berlangsung pada bulan Ogos ini 14 hingga 20 bertempat di Felda Tersang Raub Pahang.Latihan Amali Dakwah atau lebih dikenali LAD ini mirip kepada program anak angkat.Semasa menjalani LAD pelbagai aktiviti akan dilaksanakan oleh pelajar. Antaranya sukan dan sukaneka.Aktiviti sukan merupakan satu cara untuk menyihatkan badan, kerana minda yang cergas adalah daripada tubuh badan yang sihat.

Sukan dan sukaneka akan dilaksanakan dalam masa 1 hari. Antaranya sukan yang akan dipertandingkan ialah bola sepak, bola jaring dan tark tali. Perlawanan ini akan melibatkan penduduk Felda Tersang dengan pelajar-pelajar.Manakala acara untuk sukaneka pula antaranya
bowling kelapa, anyam ketupat reben,kupas bawang,rebut gula-gula,isi air dalam botol dan lain-lain lagi , yang mana acara ini akan dijayakan oleh kanak-kanak dan golongan dewasa . Pelajar atau anak angkat tidak terkecuali dalam memainkan acara sukaneka ini.

Antara matlamat yang ingin dicapai semasa aktiviti sukan ini ialah untuk mengeratkan hubungan silaturrahim dan ukhuwah antara pelajar dengan masyarakat Felda. Selain itu untuk mencungkil bakat dan kemahiran pelajar dan masyarakat Felda dalam sesuatu permainan.

This entry was posted on Thursday, July 30, 2009 at 9:47 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment

Antara kenangan disepanjang program Latihan Amali Dakwah Muslim

18 Ogos 2009-24 ogos 2009. Semoga perjalanan program yang telah dilaksanakan

membawa seribu satu pengertian. Selamat Menyambut Bulan Ramadhan